Det er ikke let at være Jesus!

 Wow, det er godt vejr … og wow, jeg har ikke længere tabt to kilo. Mens jeg kiggede den anden vej *og åd påskemad*, sneg de sig tilbage igen … damn you påske *den tror jeg så også Jesus er en del med på*

Jesus sidder nok oppe på sin sky, kigger på sin far, slår ud med armene og siger: “Hvad laver de tosser der nede, far?”

Gud ryster på hovedet, mens han kigger opgivende, men også lidt spørgende på sin søn.

Jesus fortsætter en smule stødt: “De fejrer mine pinsler og min korsfæstelse!” 

“Mjo,” brummer Gud, “men de fejrer vel mest din genopstandelse min dreng!”

“Genopstandelse min bare, gennempiskede mås … hvis de jordiske fjolser vidste, hvordan det var at blive banket og pisket halvt ihjel gennem flere dage for til sidst at blive banket fast til et kors med søm gennem hænder og fødder, så ville de sgu miste appetitten!”

“Så, så, Jesus … ikke bande … så sender jeg dig ned til dem igen!”

“Undskyld far … det smuttede …”

Jesus lægger sig om på maven og kigger ned på jorden et andet sted. “Hov, se … der er en der får pisk dernede … og der stener de en kvinde!”

“Ja, der kan du bare se gode søn … du er slet ikke så speciel igen … øjeblik, jeg skal lige …”

Gud rejser sig besværet op og kigger ud over skyerne, indtil han får øje på det, han ledte efter: “Jesus! Kan du ikke lige smutte over til Allah og sige, der er ballade i hans have igen?”

“Eiii far … jeg lå lige så godt! Hvad laver Helligånden?”

“Jeg er din far … og Gud … gør som jeg siger!”

“Århhh … det er bare så nederen at være enebarn i 2000 år!”

 
Skriv et svar

