”Jamen far, sådan spiller vi det i skolen!” UNO Spin

Ja, overskriften siger vel det hele! Her har jeg spillet UNO *gode, gamle, fine, hyggelige UNO* med Arendse i flere år, og så pludselig med ét har vi et UNO Spin i huset.

Jeg var selv med, da vi købte det. Det kan vel ikke være så farligt, tænkte jeg, men ak. UNO Spin er ren ondskab! ONDSKAB siger jeg! Det er som at spille skak med Stratego-brikker; som at spille 500 med Trivial-kort!

Der er trods alt gode grunde til, at der finder regler i vores samfund! Nej, man må ikke tage bunken op i Trivial og lægge tre ens ned på en gang. Nej, man kan ikke stille bomber op i skak. Sådan er det! Nej, men skal ikke lige pludselig dreje på et hjul i UNO og så bytte sine gode kort med naboen … eller jo, det skal man så … i UNO Spin!

”Far, nu skal du dreje på hjulet!” På hjulet? Hvorfor det? ”Fordi det er et spinkort!” Spinkort … hvad er nu det?

Hvad? Hov, Arendse … må du lægge ned, efter at have taget et kort op? Man tager jo kortet op som straf for, at man ikke kunne lægge ned! ”Sådan spiller vi det i skolen, far!”

Hvad, hvorfor må du nu lægge flere kort ned i bunken på en gang? ”Fordi de er ens!” Jamen … ”Sådan spiller vi det i skolen, far!”

Det … Det er jo slet ikke UNO! Det giver ingen mening … Jeg må finde reglerne! ”Kom nu tilbage og spil, far” … Må … finde … reglerne *lede, rode, rage, søge*

En halv time senere måtte faren *mig* overgive sig og spille spillet som på skolen OG tabe to gange …

Nu kan jeg aldrig mere gå ind i en bog- eller legetøjsbutik uden lige at lure på, hvorvidt der er kommet bomber og spioner med i skak! *suk!*

Skriv et svar

