Min søster har købt Bornholms ‘ondeste’ kagehus!

Om det så betyder, at hun skal til at lokke små Hanser og Greter til, nu hvor hendes egne børn så småt er svømmet fra klippeøen, det skal jeg ikke kunne sige. Jeg ved blot, at jeg skal på forlænget sommerferie i år. En ferie, hvor jeg på skift skal frådse i guf og arbejde hårdt på kagehus og sukkerhave for ikke ødelægge alle mine drømme om at blive mindre menneske befriet fra kæmpetræstammernes onde favntag *go away evil cakes … I, I … desp … love you!*

Jeg ved godt, det er fredag og #fredagsbog, men det er også min søsters fødselsdag, og derfor vil jeg gerne dele hendes og Sørens smukke kagehus med jer. Kig selv med og forelsk jer i den ægte idyl. Ingen plastik og fup her!

Hjemmelavet lagkage og gammeldags æblekage *gi’ mig, gi’ mig, gi’ mig*

Kagebord klar til kamp!

Et af de mange hyggelige hjørner, hvor kagehusets gæster kan  nyde deres kaffe og bunker af frisklavede kager und boller med smør.

Hvad med at drikke varm kakao eller saft i denne have?

Den store spisestue. Der er lidt Nøddebo Præstegaard over det hele, og når så først jeg kigger på det sidste billede, vinterbilledet, så ved jeg godt, hvor jeg kunne tænke mig at holde jul *KANETUR*

OK, det var ikke helt det sidste billede alligevel. Jeg har jo ikke fået nævnt Arendse endnu. Hun skal også med *tror ikke min søster fylder hende op og æder hende* og jeg ved, at hun vil elske dette værelse *peger ned* Det er i hvert fald meget prinsesse-agtigt!

I virkeligheden hedder hele herligheden Fru Petersens Café *i folkemunde FPC* Kig forbi, hvis din vej krydser Bornholm.

Skriv et svar

