Træstamme-dilemma (romerne kommer!)

Som i en anden tegnefilm kæmpede min indre djævel og min indre engel en hård kamp i dag. En kamp, hvor jeg desværre må erkende, at det gode allerede havde tabt fra første sekund, mine øjne strejfede fristelsen.

”Kast dig over den,” råbte djævlen og spyttede ud i luften.

”Nej, nej … du må ikke, du skal tabe dig,” tog englen over i en from tone.

”Men du kan jo ikke stå i mod … se nogle former … bløde, store, lækre, brune … saftige … bid til … NU! Tænk på smagen,” fortsatte djævlen med sin mest sleske og befalende stemme.

”Stop Mads! Den tager livet af dig … du kan ikke holde til det … du må ikke,” bad englen, lukkede sine øjne og virrede med hoved og glorie.

Men der stod den. Et syn sendt fra himlen *eller helvede*. I nogles øjne en ulækker vandskabning, men i andres *mine* det Sublime selv forstørret til 60 gange normen.

Ok, indrømmet. Den kom ikke fra himlen eller helvede *tror jeg*, men derimod fra kopimanden. Sagen var nemlig den, at han dukkede op på vores kontor for at lave printeren … samtidig vidste han dog godt i sit sorte hjerte, at han slet ikke kunne lave den i dag, selvom vi allerede havde ventet to uger på ham. DERFOR havde han Den med … og det hjalp … selvom det nu også er dejligt at kunne printe, når man arbejdet med kommunikation og marketing, men pyt … hvem kan arbejde med et halvt kilo træstamme i mavsen *avsen*.

Af en eller anden grund var der bagefter en gammel germanerhøvdings ord, der hjemsøgte mine tanker: ”Jeg frygter altid romerne, men mest af alt frygter jeg dem, når de bringer mig gaver!” Sådan vil jeg have det med kopimænd fremover.

2 thoughts on “Træstamme-dilemma (romerne kommer!)

  1. Vi var mange der faldt i kampens hede. Jeg ved du kæmpede hårdt, selvom sjavlen stod som havskum om din mund.

Skriv et svar

