Flukke og farmand i haven (ps. Tak til Laura for 1809 besøg på bloggen)

Da Arendse var lille, eller i hvert fald mindre end nu, kunne hun ikke sige sm-ord. Derfor blev blandt mange andre smukke til flukke, smør til flør og fluesmækker til flueflækker. Alt sammen ord som jeg egentligt bedre kan lide end de originale.

I går flækkede jeg hverken fluer eller spiste flør, men jeg var med flukke ude i haven, for at kigge på det svagt ulmende forår.

”Ta’r du kamera med ud far? Så kan vi tage nogle billeder til bloggen, mens jeg klatrer!” 

Ja, jo, men vi kan jo ikke lægge alt muligt på bloggen, Arendse.

”Far, det er kun Laura, der ved den er der!”  

Laura? Hmmm … hun har været flittig! *hun har i så fald bidraget med 1809 sidevisninger. En stor tak til Laura!*

”Hva?” *kravle, klatre, hænge, dingle*

Ikke noget … skal vi gå om og kigge i forhaven?   

”Må jeg få en is?”

Ja! *må jeg få et forlag til min roman*

“Hvad?”

Ikke noget! *Tænkte jeg det ikke kun? Næhh vintergækker*

2 thoughts on “Flukke og farmand i haven (ps. Tak til Laura for 1809 besøg på bloggen)

Skriv et svar

