BINGO BANKO skrabelod

Tidligere i mit liv har jeg haft lavet mange fine sager lørdag aften. Nu ser jeg BINGO BANKO og blogger! Der findes sikkert enkelte af dem, som kendte mig i tidernes morgen, der vil påstå, at det er et skridt i den rigtige retning, men … ja … måske … det kan jeg ikke huske.  

”Faaer … det begynder nu!” Ja, ja, jeg er på vej … jeg skal lige!

Bla, bla, bla *vind en vaskemaskine* Bla, bla, bla *bytte tøj et eller andet sted i provinsen* Bla, bla, bla *37, 16, 2*

”Faaer … jeg har to rigtige! *så er der BINGO BANKO på EN række* ”Eiii faaeer … det er alt for hurtigt!” Sikke noget … vil du have nogle popcorn?

Bla, bla, bla *bæverløb* Bla, bla, bla *BINGO BANKO roulade* Bla, bla, bla *78, 34, 6*

”Faaer … jeg har en hel række! *så er der BINGO BANKO på TO rækker* ”Eiii faaeer … det må være aftalt spil!” Godt gået Arendse! Jeg har kun to tal på en række *pigen kigger skævt og opgivende på mig … eik!*

Bla, bla, bla *kaste ting ud fra taget* Bla, bla, bla *mågeklat på publikum* Bla, bla, bla *45, 16, hov 16 har vi haft og runder op til 17, 89*

”Faaer … nu har jeg 8 tal på én plade … er det ikke godt! *Wir haben bingo … la, la, la, la bingo …* ”Eiii faaeer … nu er det jo slut!” Jeg ved det Arendse. Sådan er det jo hver gang. Jeg kan ikke gøre noget ved det! ”Det MÅ altså være aftalt spil. Jeg skulle have vundet den store panda!” Ja, aftalt spil. Helt klart *husets mor ser opgivende på os begge to*

“Far … kan vi ikke gå i kiosken og købe et skrabelod?”

One thought on “BINGO BANKO skrabelod

  1. … problemet med de spil er, at hvis man først er blevet bidt at en gal bankopråber, ja så er det svært at komme tilbage til sit ‘normale’ jeg. Man bliver nødt til at få sit (først) ugentlige, sidenhen et dagligt fix…

    Hvis du og datteren ‘kun’ er på jeres ugentlige fix vil jeg mene, at der stadig er håb for jer – det kræver opbakning fra resten af familien i form en kold tyrker lørdag aften, hvor I bliver nødt til at slukke tv’et og tage et brædtspil frem som familien kan samles om. Held & lykke med kuren! 😉

Skriv et svar

