#fredagsbog, stinemærke, strikhue og en gammel, sulten hund!

*pigemusik* ”Bau-tjikka-bau-bau det det mit jærte sir … uaua … tralalula-laj sir’ ja ælsker daj … ær du min b…” ARENDSE! Skru’ lige lidt ned for Phineas og Ferb!

Så … Ja, nu er det ved at være tid til #fredagsbog igen. Herligt!

”Hva’ laaaver du farmand?” Øhm … fredagsbog …

”Faaeer … det er ikke fredag endnu!” Nej, nej, men det er det lige om lidt, og det er jo ikke forbudt at spejde efter #fredagsbog som en gammel hund efter et stykke pølse? *forvirrede blå pigeøjne* Æææhh … Var Phineas og Ferb slut min pige? Ellers kan du jo lige se det færdig! 

Ligesom vovsen på billedet må kigge langt efter den røde godbid, har jeg lidt problemer med at finde læsefred for tiden. Derfor er min #fredagsbog stadigvæk Fanden er løs, men det er jeg til gengæld glad for. Sagen er nemlig den, at den er ret god. Siden sidst *læs mit første  indlæg om bogens første sider her* er det bestemt ikke blevet lettere for den gode byfoged Korbach, og jeg kan godt forstå, at han så småt begynder at bekymre sig om sin egen og de to små døtres fremtid. Vi taler trods alt succes eller rendesten her … der ligger ikke så meget i det mellemrum i år 1642, og det skulle jo nødig ende med, at Korbach og de to små piger må sidde ude i regnen i laser og pjalter og kigge sulten efter pølsestykker og gammelt kål … og hvem sørnsen er det nu, der pludselig vil dræbe Korbach?

Både Korbach og jeg må og skal have nogle svar, og derfor har jeg #fredagsbog-pakken klar *bog? tjek! hue? tjek! bogmærke? tjek! twitter? tjek!*

Husk, at besøge  #fredagsbog på twitter og fortæl hvad du går rundt og læser i denne weekend!

”Nå, der var du næbdyret Perry!”

Skriv et svar

