Dammit kitty … Kom så ud, jeg kan høre dig!

Så lærte katten Poo selvfølgelig lige med ét at stikke af, bedst som jeg ellers havde skrevet, at den altid smed sig apatisk på gulvet, når jeg virkede farlig. Men *kunstpause* jeg vil nu nok mene, at det faktum, at det tog kræet fem år at opdage evnen, underbygger tesen om dens hjernemæssige udfordringer!

Ikke desto mindre valgte den i går aftes at få hele to gennembrud i sin ellers dybt begravede tankevirksomhed. Først gik det med ét op for den, at man vinder tid, hvis man løber. Og som om det ikke var nok, så fik den yderligere den åbenbaring, at det at gemme sige også er godt for en kat, der helst ikke vil løftes. Men *endnu mere kunstpause fuld af spænding* til gengæld havde den tovlige kat ikke just luret, at det var en sindssygt dårlig ide at miave højlydt under hele processen. *kuk, kuk!*

Hvorfor jeg ikke bare lod den løbe rundt alene med sine nyvundne gaver fra katteguden Bast? Fordi den absolut skulle prale med dem lige præcis samme sted og samme tid, som Arendse skulle sove.

”Faaaer … Poo larmer!” Ja, hov … Hvor er den #¤”¤-kat … Poo-mis … Hvor er du? *skubbe, løfte, miav, spæne, snup*

Ud af havedøren røg katten … miv!

10 minutter efter: ”Faaeer … Poo larmer igen … Jeg kan ikke sove!” *pokkers kattelem* Arhhhh … Den for”#¤%¤# kat da også … Hvor er du kat? *haps, snaps, miav, ud igen, lukke alle døre*

Miiiv!

*alle foto til dette blogindlæg er inddraget af dyreværnet, men vi lover, at ingen katte kom til skade under jagten*

Skriv et svar

