Hjælp … Min datter er en genfødt Hildegard von Bingen!

Vi har i nogle år spøgt lidt med, at vores datter Arendse altid har ret (listen er uendelig … mindst;). Hvis hun virkelig tror på noget eller ønsker noget, så sker det som regel. Det pudsige er, at hun ikke vil misbruge det. Derfor går hun ikke rundt og ser småting som lottotal. Nej, vi skal meget længere ind i barnesjælen … Og i går gjorde hun det så igen, mens vi så X-factor!

I pausen var hun blundet ind et par minutter, og da hun med et sæt vågnede igen, sagde hun ”Jeg drømte, at Babu bliver stemt ud, og at Sarah vinder X-factor!” *tavshed … 2 sekunders tvivl* Ja, ja, den er god med dig … Babu stemt ud … Ha, ha, han er jo den eneste, der kan synge … skøre pige!

30 minutter senere kiggede både den bekymrede far og den smilende mor på pigebarnet, der tronede mellem os – henholdsvist sur over at Babu røg ud og glad over at få ret. ”Hvad sagde jeg … Jeg har altid ret!”

Eik … Tænkte jeg. Barnet befandt sig godt nok yderst tilpas, da vi var på ferie i Hildegards baggård … eik barnet er 8! Hildegard var også 8, da hun blev hevet hjemmefra, så hun kunne gøres klar til klosterlivet!

”Arendse”, sagde jeg og lagde en hånd på barnets hoved, ”hvis du begynder at høre en stemme, der taler til dig ned fra oven, så sig det lige til mig først.”

Jeg er ikke klar til, at hun bliver muret inde … Lux Vivens eller ej!

 

2 thoughts on “Hjælp … Min datter er en genfødt Hildegard von Bingen!

  1. Jamen, din datter har jo bare intuitive evner. Det er sgu da flot. Det er der andre end Hildegard von Bingen, som har. Det kan også være, hun er en reinkarnation af en tibetansk lama eller en sandsigerske fra Tromsø.

    De rigtige af dem bruger aldrig deres evner på at gætte lottotal eller på hvordan vejret blir på torsdag! Og stemmerne fra Gud synes jeg, hun skal overlade til George Bush og Jeanne D’Arc …

  2. Pingback: Anne Lise Marstrand-Jørgensens ‘Hildegard’ | WotanaZ labyrint

Skriv et svar

