En dag med #fredagsbog går hurtigt – hvem køber slik?!

Jeg vågnede for anden dag i træk inden klokken fem. EIK! Det er næsten to timer før, jeg vække husets sødt sovende prinsesser med et forsigtigt ”Go’morgen … Så er det stå-op-tid!” og få et ”Ei faaaaer … pfff … Jeg skal lige strække mig … uuaauuaauuaa …” retur.

Men når først de er oppe og hoppe, serviceret og på vej i skole og på arbejde, så er det fredags-fridag-bog-dag … min fredags-fridag-bog-dag! Den eneste lille udfordring, der skiller mig og fridagen, ligger i dobbeltspørgsmålet fra de to friske piger på vej ud af døren, fordi jeg ved, at det spørgsmål dækker over et par fine lister med ønsker *opgaver* til, hvad sådan en far-fridag kunne indeholde: 

”Hvad skal du lave i dag far?” ”Mjoo … rydde lidt op … gøre rent … købe slik?!!” *flakkende øjne … læse, twitte, læse, blogge*

”Hvad skal du lave i dag Mads?” ”Jarhh … øh … rydde op, gøre rent … vaske tøj?!!” *endnu mere flakkende øjne … læse, twitte, læse, blogge … inkvisition*

………….. swusch ………. E = mc2 ?……………….

”Hvad har du lavet i dag far?” ”Fffhh … ryddet lidt op … gjort … Skal vi ikke gå hen og købe noget slik?!!” *Panik … læst, twittet, læst, blogget, hvad er klokken?*

”Hvad har du lavet i dag Mads?” ”Shffff … aahm … ryddet lidt op, gjort lidt rent … Har du købt slik?!!” *Panik … læst, twittet, læst, blogget, hvad ER klokken?*

Godt jeg har min #fredagsbog-hue til at holde sammen på mine fredagstanker:)

 

2 thoughts on “En dag med #fredagsbog går hurtigt – hvem køber slik?!

Skriv et svar

